Tuesday, June 8, 2010

haha

Assalamualaikum wbt

Fine. aku akward. Pelik pulak rasanya menulis blog lepas berapa kurun aku tinggalkan dashboard ni. Satu blog lagi pulak...hahaha.. sori ye macek, nnt la update pulak.

Okay now im finished with second sem. Sem 2 yang sangat digeruni tu dah habis. Sekejap je. bangun tidur bangun tidur habislah 6 bulan yg sibuk mibuk sampai mabuk tu. Ya aku tipu part mabuk tu yek.

Sem 2 ya?
Setelah aku tamat sem 2 ni, aku rasa takdalah teruk sangat kesibukannya. Kalau ada sapa2 cakap ausmat sibuk sampai takdak masa nak makan tu, tipulah. aku tak pernah tak makan. tiap-tiap hari aku makan dan aku tak pernah skip meals. memang full mark la bab2 makan ni.
jadi benda ni masuk kategori mitos.

Test dan quizzes setiap minggu, Tak sempat catch up. Assignments' due date dan tests happen to be on the same day. ya ini fakta ya adik adik. Ada ja yg tak sempat siapkan assignments on the due date, tapi sempat je hantar bawah pintu office lecturer. Exams pada waktu malam tu normal. Worst case yg pernah jadi ket diri sendiri ialah; Isnin, 8.00 am - 6.00 pm kelas. 8.00 pm- 10.00 pm exam Bio. tunggu bas & balik, sampailah rumah pukul 11. dinner =.=" solat segala, sampailah dekat 12.30 am. 12.30 am-3.00 am buat essay. Esok kelas 8 am. Tu yg paling teruk. Teruk sikit je kot?

Assignments Sem 2. Basically sem 2 punya assignments research projects. Maths ada Directed Investigation I, II. Kimia ada Social Relevance Task. Bio ada Human Awareness. Malay Studies ada In Depth. ESLS ada investigation studies. Sangat best buat segala benda ni walau ada certain extent yg tetiba rasa lost dan tension. And And And ramai orang ingat benda ni boleh copy paste dari internet. Tak boleh yek. nak cilok pun kena cite dan paraphrase. Bg kredit segala. Sources kena credible. tak credible takleh pakai. Nak dapat approval tajuk pun susah gilaaaaaaaaa. pheh. Untuk ESLS, 10 topic aku propose, semue rejected. Botak fikir topic. =.="

em tu je kot tentang sem 2. Oh ya sem 2 aku ruined dah ye. tinggal sem 3 ja pasni. Please sem 3 jangan collapse mcm sem 2.

5 comments:

Anonymous said...

Sabarlah, dengan masa masa yang penuh kesibukan ini. :)

Allah bersama orang2 yang sabar. Jangan putus asa, teruskan perjuangan! :) i doa kejayaan u..

Unknown said...

hi!
just drop by
great blog!

yui said...

kak z... i felt the same hectic-ness too... adoi la bila ambik bidang ni kan.. huhu sibuk bagai...
=p=p

Anonymous said...

Assalamualaikum wbt Zawani, :)

Tahniah dan terima kasih utk peserta2 Fly High 2011. :)

Salam ukhuwah kerana Allah SWT!
InsyaAllah.

nurulhusnazubir said...

sila update blog andaa...